Suljetun kierron markkinointi
Suljetun kierron markkinointi on verkkokaupan markkinointistrategia, jossa asiakastietoja käytetään kohdennetun sisällön luomiseen ja parantamiseen.
Suljetun kierron markkinointi on verkkokaupan markkinointistrategia, jossa käytetään asiakastietoja kohdennetun sisällön luomiseen ja parantamiseen. Myynti- ja markkinointitiimit työskentelevät yhdessä sisäisesti - suljetussa silmukassa - ja jakavat tietoa asiakaskäyttäytymisestä, sitoutumisesta ja konversioasteesta. Tämän jälkeen markkinointitiimi luo sisältöä myyntitulosten perusteella, myyntitiimi jakaa sisällön tulokset, ja silmukka jatkuu. Näin markkinointistrategia paranee aina asiakastietojen perusteella.
Suljetun markkinointikierteen toteuttamiseen kuuluu neljä vaihetta:
- Kohdeyleisön tunnistaminen
- Analysoi heidän kiinnostuksen kohteensa
- Rakenna asiakastietokanta
- Hallitse asiakassuhteita
Integroi asiakassuhteiden hallintaohjelmisto (CRM), Google Analytics ja muut tiedonseurantatyökalut sivustoosi suljetun kierron markkinoinnin helpottamiseksi. Nämä työkalut auttavat keräämällä ja analysoimalla tietoja yleisösi käyttäytymisen perusteella.
Luodaan se yhdessä