Kontekstuaalinen mainonta
Kontekstimainonta on maksullisen mainonnan muoto, jossa verkkosisältö ja mainostavoite vastaavat toisiaan.
Kontekstimainonta on maksetun mainonnan muoto, jossa verkkosisältö ja mainostavoite vastaavat toisiaan. Mainostajat ilmoittavat, millaisiin avainsanoihin tai väestöryhmiin heidän mainoksensa sopisivat hyvin, ja Google Adsin kaltaiset palvelut sijoittavat mainokset asiaankuuluville verkkosivustoille. Esimerkiksi iPhone-mainos saattaa näkyä teknologiablogin verkkosivustolla.
Kontekstimainonnasta voi tulla hyvin monimutkaista, sillä siinä hyödynnetään tekoälyä ja muita teknologioita parhaiden mainospaikkojen löytämiseksi. Järjestelmät saattavat tarkastella, mistä verkkosivuston blogissa puhutaan ja missä sen yleisö on - jopa ajankohtaisia uutisia ja sääolosuhteita. Kontekstuaalisen mainonnan tiedot voivat myös auttaa mainostajia tutkimaan, millaiset mainokset olisivat tehokkaimpia kohderyhmälle.
Luodaan se yhdessä