Käyttäytymiseen perustuva kohdentaminen
Käyttäytymiseen perustuva kohdentaminen on markkinointitekniikka, jossa hyödynnetään käyttäjätietoja henkilökohtaisten mainosten tuottamiseen.
Käyttäytymiseen perustuva kohdentaminen on markkinointitekniikka, jossa hyödynnetään käyttäjätietoja, kuten selaushistoriaa ja sosiaalisen median toimintaa, jotta voidaan tarjota yksilöllisiä mainoksia, jotka puhuttelevat käyttäjiä syvällisemmin ja joilla pyritään edistämään konversioita. Analysoimalla käyttäjien kiinnostuksen kohteita, käyttäytymistä ja sitoutumista sisältöön, kuten mainoksiin ja sosiaalisen median viesteihin, markkinoijat voivat luoda kampanjoita, jotka vastaavat erityisesti kohderyhmäänsä.
Käyttäytymiskohtaisen kohdentamisen avulla matkailuyritykset voivat esimerkiksi tarjota mainoksia henkilöille, joiden selaushistoria osoittaa kiinnostusta lentoja tai hotelleja kohtaan. Sen avulla muotikauppiaat voivat myös kohdentaa kohderyhmänsä potentiaalisille asiakkaille, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta tiettyjä vaatetyylejä tai tuotemerkkejä kohtaan.
Luodaan se yhdessä