Google-mainonta

Google-mainonta on tehokas tapa mainostaa yrityksen tuotteita tai palveluita verkossa. Digikumppanina tavoitamme yrityksesi potentiaaliset asiakkaat Googlen hakutuloksista.

Maksat meille vasta tuloksista

Ei sitovia sopimuksia

Ei avausmaksuja tai piilokuluja

google mainonta
Kuinka kannattavaa Google-mainonta on?

Tilaa ilmainen tulosennuste ja selvitä Google-mainonnan kannattavuus

Täytä yhteydenottolomake, niin lähetämme sinulle Google-mainonnan kustannusarvion ja tulosennusteen.

Ilmainen - ei sido sinua mihinkään
Kuukausittainen kustannusarvio
Tulosennuste toimialasi avainsanoilla
Ennuste sijoitetun pääoman tuotosta
Videoitu raportti ja läpikäynti
google-mainonnan tulosennuste
Lähettämällä hyväksyt tietosuojaselosteen, uutiskirjetilauksen ja yhteydenottamisen.
Kiitos lähetyksestä! Saat tulosennusteen sähköpostiisi parin arkipäivän kuluessa!
Jotain meni vikaan lomaketta lähettäessä. Yritä uudelleen!
google ads mainonta

Kasvatamme liiketoimintaasi Google Ads-mainonnalla

Google Ads-mainonta mahdollistaa yrityksesi palveluiden tai tuotteiden esittelyn potentiaalisille asiakkaillesi juuri silloin, kun he etsivät niitä. Maksat vain tuloksista eli klikkauksista, konversioista, liideistä tai muista tärkeistä kontakteista.

Alecom on Google-mainontaan erikoistunut digitoimisto. Tavoitteena on tuottaa yrityksille Suomen parasta Google Ads -palvelua. Olemme Googlen sertifioimia asiantuntijoita.

Tärkein tavoitteemme on saada asiakkaillemme positiivinen tuotto sijoitetulle pääomalle. Emme kuitenkaan tee liioiteltuja lupauksia, sillä ymmärrämme, että mainonnan teho voi vaihdella toimialan kilpailutilanteesta riippuen.

Miksi valita meidät Google Ads-mainonnan tekijäksi?

Google Ads -palvelumme on täydellinen avaimet käteen -ratkaisu. Aseta vain budjetti ja tavoitteet, niin me teemme loput. Vastaamme kampanjan suunnittelusta, käynnistämisestä ja optimoinnista. Tarjoamme yksityiskohtaiset raportit kampanjoiden suorituskyvystä.

Avoin ja selkeä hinnoittelu

Rehellinen ja läpinäkyvä raportointi

Ei sitovia sopimuksia

Keskitymme vain tuloksiin

google mainonta avainsanatutkimus
tuloksellinen google mainonta

Miten tuotamme tuloksellista Google-mainontaa

Hakukonemainontamme perustuu vahvasti tekoälyyn ja koneoppimiseen. Tekoälyn, datan analysoinnin ja koneoppimisen synergia on erikoisosaamisemme Google Ads -mainonnassa.

Tekoälyllä tehostetussa Google-mainonnassa yhdistämme asiantuntemuksen ja suunnitelmallisuuden koneoppimisen taidolla sekä jatkuvalla optimoinnilla. Tämä mahdollistaa tärkeiden kohderyhmien tavoittamisen tehokkaasti, oikealla viestillä, juuri oikeaan aikaan.

632%
Keskimääräinen tuottoprostentti (Return on Ad Spend, ROAS)
6X
Kertainen keskimääräinen tuotto mainontaan sijoitetulle pääomalle

Mitä huoleton ja tuottoisa Google-mainonta sisältää?

Näistä asioista me huolehdimme puolestasi:

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimus on menetelmä, jolla pyrimme tunnistamaan ne arvokkaat hakutermit, joita mahdolliset asiakkaasi syöttävät hakukoneisiin.

Kilpailija-analyysi

Investoimme aikaa ymmärtääksemme toimialaasi ja sen toimijoita. Käytämme johtavia työkaluja kilpailijoidesi mainonnan analysointiin ja tutkimiseen.

Kampanjan rakentaminen

Huomiomme yksityiskohdat ja suunnittelemme kampanjat siten, että ne maksimoivat kannattavuuden sekä generoivat lisää liidejä ja myyntiä.

Mainosten luominen

Mainostekstejä laatiessa pyrimme aina löytämään ne lähestymistavat, jotka tehokkaimmin kiinnittävät yrityksesi kohderyhmän huomion.

Hintatarjousten valinta

Budjetin jakamisessa voimme keskittyä klikkauksiin, näyttökertoihin, konversioihin, katselukertoihin tai aktivointeihin riippuen kampanjan luonteesta.

Seuranta ja raportointi

Tavoitteena on saavuttaa vakuuttavia tuloksia Google Adsissa. Siksi tilisi kehityksen seuraaminen ja tarvittavien muutosten tekeminen välttämätöntä.

Negatiiviset avainsanat

Negatiivinen avainsana viittaa hakutermiin, joka estää mainoksesi esittämisen sellaisen haun yhteydessä, joka ei ole liiketoimintasi kannalta relevanttia.

Mainosten optimointi

Google-mainokset heijastavat tuotteitasi ja palveluitasi. Kohdennamme niitä dataan perustuen tehokkaammiksi, jotta sijoitetun pääoman tuotto kasvaa ajan mittaan.

Jälleenmarkkinointi

Jälkimarkkinointi vanhoille asiakkaille on aina helpompaa ja edullisempaa kuin uusien asiakkaiden hankkiminen. Tämä kuuluu myös Google-mainontaan.

Mitä Google Ads-mainonta maksaa?

Google-mainonnan hinnoittelu on meidän kanssa selkeää ja maksat meille vasta tuloksista. Emme pidä pitkäkestoisista ja sitovista sopimuksista.

Minimi mainosbudjetti 500€/kk

Jotta Google-mainonta tuottaisi sinulle maksimaalisen tuoton, mainontaan tulisi investoida vähintään 500 euroa kuukaudessa.

Maksat meille vasta tuloksista

Mikäli emme ole saavuttaneet toivottuja tuloksia ensimmäisen 30 päivän aikana kampanjoiden aloituksesta, et maksa meille mitään.

Ei sitovia pitkäaikaisia sopimuksia

Allekirjoitamme vain toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Luotamme tuloksiimme niin paljon, että haluamme tehdä yhteistyötä vapaasti.

Google-mainonta
(+ alv 24% + mainosbudjetti)
alk. 500€/kk
Avainsana-analyysi
Jatkuva optimointi
Kilpailija-analyysi
Kampanjan rakentaminen
Seuranta ja raportointi
Mainosten luominen
Lähetä ilmainen tarjouspyyntö

Google-mainoskampanjat

Jokaisella Google-mainostyypillä on omat vahvuudet. Tekstipohjaiset mainokset ovat käyttäjäystävällisiä ja kustannustehokkaita, kun taas videomainokset mahdollistavat eläväisten tarinoiden esittämisen. Hyödynnämme eri mainoskampanjoita yrityksesi tarpeisiin.

Yleistä hakukampanjoista

Hakumainoskampanja on yksi suosituimmista kampanjamuodoista, joita Google Ads tarjoaa käyttöömme. Mainoksesi ilmestyvät Google-hakutuloksissa sekä muissa hakukoneissa, mikäli avainsanat vastaavat käyttäjän tekemää hakua.

Google-hakukampanja (lähde)
Googlen hakupalvelut

Mainokset saattavat ilmestyä Google-hakutuloksissa ylä- tai alapuolelle. Ne voivat myös sijoittua tuloksien sivulle tai näkyä eri palveluissa kuten Google Playssä, Shopping-osiossa, Google-kuvahaussa, Google Mapsissa sekä Maps-sovelluksessa.

Hakusanamainonnan edut

  • Tavoitteiden toteutus: Hakumainoskampanjoilla on mahdollista lisätä myyntiä, generoida uusia liidejä tai houkutella lisää kävijöitä verkkosivullesi.
  • Tarkka kohdennus: Mainokset pystytään suuntaamaan juuri niille käyttäjille, jotka ovat aktiivisesti etsimässä yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluita.
  • Vaivaton käyttöönotto: Mainosten laatiminen on nopeaa ja yksinkertaista eikä vaadi erityisiä elementtejä.

Hakukoneverkosto

Googlen hakukoneverkosto koostuu erilaisista hakuun liittyvistä nettisivuista ja sovelluksista, joilla mainoksesi saattavat ilmestyä. Kun sijoitamme mainoksen Googlen hakukoneverkostossa ja käyttäjä suorittaa haun avainsanaasi liittyen, mainoksesi näytetään hakutulosten yhteydessä.

Milloin alamme näkemään tuloksia?

Kun kampanja on luotua jajulkaistu, saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin mainoksesi tulevat näkyviin. Yleisesti ottaen mainokset saavat hyväksynnän yhden työpäivän aikana. Täyden tehokkuuden saavuttaminen hintatarjousstrategian kautta voi kuitenkin vaatia pidemmän ajan.

Lue lisää hakukampanjoista täältä

Yleistä Display-hakukampanjasta

Display-kampanjat tarjoavat visuaalisesti houkuttelevia mainoksia, joita pääsemme näyttämään Google Display -verkostossa. Tämän verkoston kautta saavutamme potentiaalisia asiakkaita heidän selatessaan miljoonia eri nettisivuja, sovelluksia sekä Googlen omia palveluja, kuten YouTubea ja Gmailia.

Display-kampanjat tarjoavat yksinkertaisen ja fiksun tavan hallita erilaisia Display-mainonnan elementtejä. Kampanjoilla on mahdollista laajentaa asiakaspiiriä ja kasvattaa konversioiden määrää.

Käyttäessämme Display-kampanjoita, mainokset ovat nähtävissä monenlaisissa eri formaateissa ympäri Google Display -verkostoa. Tämä mahdollistaa potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisen kaikissa ostoprosessin vaiheissa, aina kiinnostuksen syntymisestä ostotapahtumaan saakka.

Display-hakukampanja (lähde)

Display-mainonnan edut

  • Laaja yleisö: Display-kampanjoilla pystymme saavuttamaan laajan yleisön globaalisti 35 miljoonan eri web-sivuston ja sovelluksen sekä Googlen omien palvelujen kautta (esim. YouTube ja Gmail). Näin laajennamme ulottuvuutta hakutuloksien ulkopuolelle.
  • Käyttäjäystävällisyys: Display-kampanjoiden kohdennud, hintatarjoukset ja mainosformaatit hyödyntävät tekoälyä. Tämä helpottaa uusien ja nykyisten asiakkaiden tavoittamista ja parhaiden tulosten saavuttamista.
  • Tehokas kohdentaminen: Etsimme ja löydämme yleisösegmentit, jotka ovat eniten linjassa konversiotavoitteidesi kanssa.
  • Älykäs tarjouksenteko: Tekoälyn avulla mukautettu Smart Bidding-toiminto optimoi hintatarjoukset konversioiden tai konversioarvon maksimoimiseksi mainospaikan huutokaupassa. Tämä säästää aikaa ja tehostaa tuloksia.
  • Nopea kampanjateho: Meidän tarvitsee vain toimittaa mainosten elementit, kuten otsikot, kuvat ja logot. Google lokalisoi tämän jälkeen meille oikeita asiakkaita valitsemamme CPA-hintatarjouksen ja budjetin mukaisesti.
  • Vaivaton optimointi: Display-kampanjaa optimoidaan vaivattomasti Googlen tekoälyn avulla, joka valitsee parhaan "reseptin" tuottamaan parhaimman mahdollisen tuloksen. Tämän ansiosta näemme, mitkä otsikot, kuvaukset, kuvat ja logot ovat tehokkaimpia.

Yleistä Maksimitulokset-kampanjasta

Maksimitulokset (Performance Max) on uudenlainen kampanjamuoto, joka on suunniteltu erityisesti tulosorientoituneille mainostajille (eli meille). Se mahdollistaa Google Ads -alustan koko valikoiman hyödyntämisen yhdessä ja samassa kampanjassa.

Tämän kampanjatyypin tavoitteena on tehostaa hakusana-pohjaisia hakukampanjoita tarjoamalla laajempi asiakaskonversio kaikissa Googlen palvelukanavissa

  • YouTube
  • Display-verkosto
  • Haku
  • Discover
  • Gmail
  • Maps.

Maksimitulokset-kampanja keskittyy tehostamaan suorituskykyä valitsemiemme konversiotavoitteiden mukaan. Älykäs tarjousjärjestelmä, eli niinsanottu Smart Bidding-ominaisuus, optimoi tulokset reaaliaikaisesti useiden kanavien kautta, parantaen konversioiden määrää ja arvoa.

Tekoälyn avulla Maksimitulokset-kampanjat pystyvät tehokkaasti automatisoimaan useita toimintoja, kuten hintatarjouksia, budjetin hallintaa, kohdeyleisön ja mainosmateriaalin valintaa sekä tulosten attribuoinnin.

Kaikki nämä tekijät räätälöidään huomioiden mainoskampanjamme tavoitteita (esim. CPA- tai ROAS-tavoitteet), käyttämiämme mainoselementtejä, kohdeyleisön reagointia ja muita valinnaisia datalähteitä.

Maksimitulokset-kampanjan hyödyt

Maksimitulokset-kampanjan hyödyt (lähde)
Lisää konversioita
  • Voimme personalisoida yrityksesi tavoitteet ja maksimoida konversioiden määrää.
  • Googlen eri kanavien kautta tavoitamme laajemman asiakaskunnan.
  • Googlen reaaliaikaisen datan sekä valitsemiemme asetusten ja sisällön yhdistelmä mahdollistaa uusien ja jopa yllättävien asiakasryhmien löytämisen.
Lisää arvoa
  • Attribuutio, joka perustuu eri kanavien tuottamaan dataan, mahdollistaa kampanjoiden optimoinnin sen perusteella, mikä kontaktikanava on asiakkaalle tehokkain.
  • Koneoppimisen avulla voimme ennustaa entistä tarkemmin, mitkä mainosmuodot, kohderyhmät ja mainosmateriaalit ovat tehokkaimpia.
Kattavaa dataa
  • Maksimitulokset-kampanjan raportit antavat meille selkeän kuvan siitä, mitkä mainosmateriaalit ovat tulosten kannalta merkittäviä. Tämän tiedon avulla voimme tehdä tarkempia säätöjä kampanjaan ja parantaa näin sijoitetun pääoman tuottoa.
  • Nousevat hakutrendit ja muut ajantasaiset dataan perustuvat oivallukset auttavat meitä ymmärtämään tulosten vaihtelua.

Milloin Maksimitulokset-kampanja on paras valinta?

Maksimitulokset-kampanja on optimaalinen vaihtoehto, kun:

  • Meillä on selkeä tavoite mainonnalle ja konversioille. Esimerkiksi verkkokaupan kasvattaminen tai potentiaalisten asiakasliidien hankinta.
  • Tavoitteena on saavuttaa kampanjalle maksimaalinen tehokkuus, eikä meillä ole sen tarkempaa tietoa tietyn mainoskanavan suhteen.
  • Haluamme ottaa täyden hyödyn irti kaikista Googlen mainoskanavista yksinkertaistetulla tavalla. Käyttämällä vain yhtä, monikanavaista kampanjaa.
  • Pyrimme laajentamaan kohdeyleisöä ja kasvattamaan konversioiden arvoa perinteisten, avainsanapohjaisten hakukampanjoiden lisäksi.

Performance Max -kampanjatyyppi tarjoaa joustavan ja kattavan lähestymistavan digitaaliseen Google-mainontaan, mahdollistaen monipuolisten tavoitteiden saavuttamisen.

Yleistä videokampanjoista

Videokampanjoilla pääsemme mainostamaan tehokkaasti, sekä YouTube-videoiden, että Googlen videokumppanien alustoilla ja sovelluksissa.

Videokampanja (lähde)

Videokampanjoiden hyödyt

Tavoitteiden saavuttaminen

Videokampanjan avulla voimme lisätä myyntiä, houkutella enemmän verkkovierailijoita verkkosivulle ja kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja bränditietoisuutta.

Oikea asiakasryhmä

Kohdennamme mainoksia YouTubessa sekä Googlen videokumppaneiden alustoilla erilaisten kriteerien (aihealue, avainsana ja demografinen tieto) avulla.

Analytiikka

Analysoimme, onko mainoskampanjamme tavoittanut haluamamme yleisön. Google Ads -tilin kautta voimme seurata mainosten katselukertoja, kustannuksia ja budjettitilannetta.

Miten videokampanjan mainokset toimivat?

Voimme rakentaa vetovoimaisia videokampanjoita monipuolisilla mainosmuodoilla, jotka saavuttavat ja aktivoivat potentiaaliset asiakkaat eri tavoilla YouTubessa ja Googlen videokumppaneiden alustoilla.

Ohitettavat In-Stream-mainokset

Nämä mainokset esitetään ennen, aikana tai jälkeen muiden videoiden. Katsoja voi valita mainoksen ohittamisen viiden sekunnin kuluttua.

Ei-ohitettavat In-Stream-mainokset

Kyseiset mainokset mahdollistavat viestin ja sanoman perille menon kokonaisuudessaan. Mainoksen kesto on korkeintaan 15 sekuntia.

Puskurimainokset

Puskurimainokset ovat lyhyitä ja ytimekkäitä videomainoksia, joiden avulla voimme laajentaa asiakaskuntaa ja kasvattaa brändin tunnettuutta. Puskurimainos on enintään kuusi sekuntia pitkä, eikä sitä voi ohittaa.

In-Feed-videomainokset

Nämä ovat nähtävillä ainoastaan YouTubessa ja mahdollistavat yleisön tavoittamisen sisältöä katsoessaan. Mainoksen ulkoasu vaihtelee sen mukaan, mitä mainosmuotoja ja -kokoja sisällöntuottajat tukevat. Mainoksen pikkukuvan klikkaaminen avaa videon sen omalla YouTube-katselu- tai kanavasivulla.

Outstream-mainokset

Outstream-mainokset ovat käytettävissä vain mobiililaitteilla ja tableteilla Googlen videokumppaneiden sivuilla ja sovelluksissa. Mainoksen käynnistäminen on helppoa yhdellä napautuksella. Ne tarjoavat mahdollisuuden brändin tunnettuuden kasvattamiselle myös YouTuben ulkopuolella.

Milloin videokampanjat ovat hyvä valinta?

  1. Haluamme hyödyntää videomainontaa, sekä YouTubessa, että sen ulkopuolisilla alustoilla.
  2. Oli kyseessä sitten Google-mainonnan aloittelija tai kokeneempi mainostaja.

Videomainosten käyttö saattaa vaikuttaa monimutkaiselta, kampanjoiden älykkyys kuitenkin piilee juuri niiden yksinkertaisuudessa. Kampanjoiden luominen ja ylläpito on vaivatonta.

Yleistä paikallisesta kampanjasta

Paikalliset kampanjat tarjoavat meille tehokkaan tavan välittää olennaista tietoja mahdollisille asiakkaille. Tiedon avulla asiakaskunta voi päättää, milloin ja miten asioivat yrityksesi kanssa.

Paikallisella kampanjalla voimme mainostaa liikkeitäsi Googlen keskeisissä palveluissa, kuten Google-hakukoneessa, Maps-sovelluksessa, YouTubessa, Gmailissa ja Google Display -verkostossa.

Meidän tarvitsee vain lisätä lyhyt teksti, budjetti ja relevantti sisältö. Kampanjan optimoidaan automaattisesti siten, että asiakkaat löytävät tiensä yrityksesi tiloihin.

Paikalliset kampanjat (lähde)

Toimintaperiaate

Paikallisen kampanjan luomisessa määrittelemme mainostettavien liikkeiden sijainnit. Tämän voidaan tehdä yhdistämällä Google My Business-yritysprofiili tai valitsemalla kumppanuusverkoston toimipisteet.

Paikalliset kampanjat ovat käyttäjäystävällisiä ja keskittyvät erityisesti offline-liiketoiminnan tavoitteisiin. Meidän tarvitsee vain antaa liiketilojen sijaintitiedot, asettaa budjetti ja toimittaa mainosmateriaalit.

Googlen tekoäly käyttää näitä tietoja hintatarjousten, mainossijoittelun ja elementtiyhdistelmien optimointiin. Kampanjan päämääränä on maksimoida liiketilojen arvo – olipa kyseessä sitten liikkeeseen saapuvat asiakkaat, liikevaihto, puheluita generoivat klikkaukset tai reittiohjeita tuottavat klikkaukset – ja mainostaa liikkeitä Googlen kaikilla alustoilla ja verkostoissa.

Paikalliset kampanjat hyödyntävät myös niinsanottua säde-kohdistusta, joka keskittyy Google My Business -yritysprofiilissa listattuihin ja kumppanuusverkostossa näkyviin toimipisteisiin. Kohdistuksen säde-alue voi vaihdella riippuen kohdealueesta ja siitä, kuinka pitkän matkan käyttäjä on valmis liikkumaan kohti toimitilaasi. Kohdistuksen säde määritellään myös toimialan, väestötiheyden ja kilpailuolosuhteiden pohjalta.

Yleistä Shopping-kampanjasta

Mikäli sinulla on olemassa verkkokauppa ja toimit vähittäiskaupan alalla, voimme hyödyntää Maksimitulokset-kampanjoita yhdessä Google Kauppiaskeskuksen syötteen kanssa.

Vaihtoehtoisesti voimme käyttää perinteisiä Shopping-kampanjoita esitellen verkkokauppaasi ja myymäläsi tuotevalikoimoi. Tämä kasvattaa verkkokaupan ja myymälän kävijämääriä sekä löytää tehokkaasti ostovalmiita asiakkaita hakutuloksista.

Aloitus sujuu lähettämällä tuotetiedot Google Kauppiaskeskukseen. Tämän jälkeen perustamme kampanjan Google Ads -palvelussa. Luomme mainokset Googleen ja eri puolille verkkoa perustuen valitsemaamme kampanjatyyppiä ja tuotetietoja.

Shopping-mainokset ovat eräs näistä tuotetietoon pohjautuvista mainostyypeistä. Toisin kuin pelkästään tekstiä sisältävissä mainoksissa. Shopping-mainokset esittävät tuotteen kuvan, nimen, hinnan ja myymälän nimen. Tämän ansiosta käyttäjät saavat kattavamman näkemyksen tuotteesta jo ennen kuin klikkaavat mainosta, mikä johtaa yleensä aina parempiin konversioihin.

Shopping-mainokset (lähde)

Miten Shopping-mainokset toimivat?

Shopping-mainokset eivät näy avainsanojen perusteella, vaan ne pohjautuvat Googlen Kauppiaskeskuksessa olevaan tuotetietoon. Lähetetyt tuotetiedot kauppiasportaalissa tarjoavat yksityiskohtaiset tiedot tuotteista. Näiden tietojen avulla käyttäjien hakukyselyt linkittyvät mainoksiin, näyttäen heille hakukyselyä vastaavia tuotteita.

Google Ads -palvelussa voimme hallinnoida Shopping-mainoksia käyttämällä joko Shopping- tai Maksimitulokset-kampanjoita. Kyseisten kampanjoiden avulla voimme helposti ja joustavasti organisoida Kauppiaskeskuksessa sijaitsevaa tuotevalikoimaa ja mainostaa sitä Google Ads -alustalla.

Maksimitulokset-kampanja on suorituspohjainen kampanjatyyppi, joka auttaa meitä tavoittamaan uusia asiakkaita ja saavuttamaan konverisotavoitteet. Kampanjan tuloksia optimoidaan sen sisältämien tietojen (esim. budjetin ja tuotetietojen) mukaan.

Edut verrattuna muihin mainostyyppeihin

Ostovalmiimmat kontaktit

Kauppiaina voit nostaa liidien laatua lisäämällä mainoksiisi tietoja, jotka auttavat asiakkaita tekemään ostoksia. Tämä lisää mahdollisuutta, että käyttäjät päätyvät tekemään ostoksen juuri sinun verkkokaupassasi. Esimerkiksi, jos Liisa hakee Googlesta "akvaarioita", hän näkee akvaarioita myyvien yritysten Shopping-mainoksia. Hän valitsee haluamansa akvaarion esillä olevien kuvien ja hintatietojen perusteella, jolloin ostotapahtuma on jo hyvällä mallilla verrattuna tavalliseen nettiselaajaan.

Vaivaton kampanjan ylläpito keskittyen jälleenmyyntiin

Shopping-mainokset hyödyntävät Kauppiaskeskuksessa määrittelemiäsi tuoteominaisuuksia avainsanojen sijaan, tehostaen mainoksiesi näkyvyyttä osuvissa hauissa. Voit selata ja organisoida tuotevalikoimaasi suoraan Google Ads -sovelluksessa ja määrittää hintatarjoukset valituille tuoteryhmille.

Korostunut näkyvyys

Useammat Shopping-mainoksesi saattavat näkyä yhden haun aikana, ja Shopping-mainoksesi voivat näkyä rinnakkain tekstimainostesi kanssa, mikäli ne ovat haun kannalta relevantteja. Tämä voi näin ollen tuplata näkyvyytesi yksittäisessä hakutuloksessa.

Tehokas seuranta ja kilpailijatieto

Saat tarkat, tuotekohtaiset tulokset ja voit käyttää suodattimia nähdäksesi esimerkiksi, kuinka moni on klikannut tiettyä kenkämerkkiä. Ei ole tarvetta luoda uusia tuoteryhmiä. Vertailutietojen avulla voit myös saada käsityksen kilpailutilanteesta. Impressio-osuuden ja hintatarjoussimulaattorin avulla voit havaita mahdolliset kasvualueet.

Laajempi mainospaikkojen valikoima

Maksimitulokset-kampanjoilla pääset käsiksi uusiin mainospaikkoihin ja tekoälyn tarjoamiin suosituksiin. Mainoksesi voivat näkyä paitsi Googlen haussa, myös YouTubessa, Display-verkostossa, Discovery-palvelussa, Gmailissa ja Mapsissa. Tällöin voit laajentaa yleisöäsi Googlen kaikilla alustoilla ja verkostoissa.

Yleistä Puhelukampanjasta

Luomme puhelukampanjan jos tavoitteenamme on lisätä yritykseen tulevien puheluiden määriä. Kampanja kannustaa potentiaalisia asiakkaita soittamaan heidän klikatessaan tai koskettaessaan mainosta.

Voimme myös ajoittaa mainoksen näkyville ainoastaan silloin, kun yrityksessä on henkilö saatavilla ottamaan puheluita vastaan. Näin varmistamme, ettei yksikään asiakaskohtaaminen jää kohtaamatta.

Miten puhelukampanjat toimii?

Puhelukampanjoiden mainokset ja niiden ilmoitukset esitetään ainoastaan niillä mobiililaitteilla, jotka mahdollistavat puheluiden tekemisen. Mainosten ulkoasu on joustava ja mukautuu laitteen näyttöön.

Kaikki kampanjaan liitetyt tekstirivit eivät välttämättä aina tule näkyviin, koska mainokset on suunniteltu mobiililaitteille.Jotkut kampanjaan lisättävät elementit saattavat myös olla piilotettuina, jotta pieni näyttötila voidaan käyttää mahdollisimman tehokkaasti.

Lisäelementit antavat mainokselle enemmän tietoa ja tehostavat sen näkyvyyttä hakutuloksissa. Elementtien lisääminen on maksutonta. Suosittelemmekin lisäämään kaikki yritykselle olennaiset tiedot mainokseen. Klikkauksesta veloitetaan normaali CPC (cost-per-click)-maksu.

Huomioitavaa Puhelukampanjoissa
  • Puhelinnumerot voidaan jakaa mainosryhmien tai koko kampanjan kesken.
  • Voimme ajoittaa numeroiden näkymisen ainoastaan silloin, kun yrityksessäsi on saatavilla henkilö kykenee ottamaan puheluita vastaan.
  • Puhelut voidaan laskea yhdeksi konversioiksi, ja sille voidaan määritellä rahallinen arvo.
  • Puhelinnumeron klikkaus on saman hintainen kuin otsikon klikkausmaksussa.
  • Puhelukampanjoita ei toistaiseksi voi kohdistaa Display-verkostoon.

Kampanjalle tulee luonnollisesti määritellä puhelinnumero, johon voidaan soittaa. Meidän tulee myös lisätä URL-osoite, jonka kautta mainokset ja puhelinnumero voidaan varmistaa. URL-osoitteen tulee johtaa verkkosivulle, jossa puhelinnumero on näkyvissä.

Yleistä sovelluskampanjoista

Sovelluskampanjat tarjoavat tehokkaan ratkaisun, jos tavoitteena on saada sovellukseen useampien maksavien asiakkaiden ladattavaksi. Näiden kampanjoiden avulla voimme esitellä sovellusta Googlen keskeisissä palveluissa, kuten esimerkiksi:

  • Google Haku
  • Google Play
  • YouTube
  • Google Haun Discover-osios
  • Google Display-verkosto

Meidän tarvitsee vain lisätä muutama lause tekstiä, hintaehdotus ja muuta tarvittavaa sisältöä. Kaikki muu optimoidaan automaattisesti, jotta potentiaaliset käyttäjät voivat löytää sovelluksen helposti.

Sovelluskampanjat (lähde)

Miten sovelluskampanjat toimii?

Sovelluskampanjoissa ei luoda erillisiä mainoksia, kuten tavallisissa Google Ads -kampanjoissa. Sen sijaan mainosmateriaalit, kuten teksti-ideat, kuvat, videot ja sovelluksen tietosivun elementit muodostavat pohjan useille eri formaateille sekä verkostoissa suunnatuille mainoksille.

Kuinka aloittaa sovelluskampanja?

Lisäämme vain tekstit, tarjouksen hinnan, budjetin sekä mainosten kielen ja sijainnin. On hyvä lisätä ainakin yksi horisontaalinen kuva, yksi vertikaalinen video sekä yksi horisontaalinen video.

Tarvittaessa voimme integroida myös HTML5-elementtejä. Google automaattisesti testaa erilaisia elementtejä keskenään ja esittää ne mainokset, jotka saavat aikaan parhaat tulokset. Meidän ei tarvitse tehdä tämän asian osalta yhtään mitään.

Sovelluskampanjan eri tyypit

Voimme valita alakategorian seuraavista vaihtoehdoista, kun olemme valinnut sovelluksen mainostamisen kampanjan tavoitteeksi:

  1. Asennusmarkkinointi
  2. Käyttäjäaktivointi
  3. Ennakkorekisteröintikampanja (Android-käyttöjärjestelmälle)

Eri alakategoriat keskittyvät erilaisiin tavoitteisiin ja käyttävät eri hinnoittelustrategiaa.

Asennusmarkkinointi

Luomme mainoksia, jotka rohkaisevat ihmisiä lataamaan sovelluksen. Tämän tyyppinen kampanja esittää mainoksia niin kauan, kunnes käyttäjä suorittaa latauksen.

Google Ads automatisoi, sekä kohdennuksen, että tarjoushinnat maksimoidakseen jokaisen latauksen tuoton. Voimme säätää kampanjan kohdennusta niin, että se keskittyy löytämään arvokkaimmat käyttäjät esimerkiksi sovelluksen sisäisten konversioiden perusteella.

Käyttäjäaktivointi

Tämän alakategorian kampanjat pyrkivät uudelleenaktivoimaan jo sovelluksen ladanneet asiakkaat ja ohjaamaan heidät tiettyihin toimintoihin sovelluksen sisällä. Mainokset ilmestyä eri Googlen palveluissa:

  • Google Haku
  • YouTube
  • Google Play
  • Display-verkoston sovelluksissa
Ennakkorekisteröintikampanja (Android)

Voimme lanseerata mainoksia, jotka herättävät ennakkokiinnostusta sekä tietoisuutta tulevista sovelluksistasi tai peleistäsi jo ennen niiden julkaisua Google Playssa.

Kun olemme aktivoineet sovelluksen tai pelin ennakkorekisteröinnin Play Consolen kautta, voimme käynnistää sille Sovelluskampanjan. Mainosta klikanneet käyttäjät voivat sitten Play Kaupassa ennakkorekisteröityä sovelluksen tai pelin lataamiseen.

Mitä palvelu sisältää?

Kaikenkattavaa Google-mainontaa yrityksille

Markkinointi ei ole pelkästään irrallisia toimenpiteitä, vaan taidokkaasti toteutettu kokonaisuus.

Meillä on vain yksi tavoite: Tehdä Google Ads -mainonnasta investointi, joka maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti.

Tuloksiin keskittynyt optimointi

Emme tyydy vain pinnallisiin mittareihin. Keskitymme tehostamaan myyntiä ja saavuttamaan juuri ne tavoitteet, jotka ovat liiketoiminnallesi kriittisiä.

Kattava avainsanatutkimus

Optimoimme mainosten laatua ja teemme jatkuvaa avainsana-tutkimusta. Tämä sisältää hakutermien seurantaa ja negatiivisten avainsanojen hallintaa.

Atribuutio-mallit ja data

Hyödynnämme eri attribuutio-malleja (First Click, Last Click ja Data Driven Model), jotta ymmärrämme asiakkaan koko ostopolun alusta loppuun.

Selkeä raportointi

Tarjoamme selkeää ja jatkuvaa raportointia. Toteutamme sitä niin, että voimme helposti ymmärtää tuloksia ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä.

Prosessi ja yhteistyö

Miten tuloksellinen Google-mainonta etenee kanssamme?

Voimme aloittaa yhteistyön matalalla kynnyksellä ilman riskejä. Maksat meille vasta kun alamme saamaan toivottuja tuloksia yrityksellesi.

1

Kartoitus

Pidämme lyhyen kartoituspalaverin, jossa käymme läpi nykytilanteen ja tavoitteet. Haluamme varmasti molemmat saada tuntuman siitä, että seuraava yhteinen askel on kannattavaa.

2

Tarjous

Tarjoamme yksilöidyn strategian ja suunnitelman. Hinnoittelu on selkeää. Maksat meille kiinteän palvelumaksun ja Googlelle oman mainosbudjetti. Allekirjoitat vasta kun näkemyksemme kohtaavat.

3

Tulokset

Tuloksia saamme aikaan nopeasti. 95% tapauksissa onnistumme tehostamaan asiakkaan markkinointia merkittävästi kolmen kuukauden aikana.

4

Jatkuva yhteistyö

Yhteistyötä jatkuu niin pitkään kuin haluat. Emme usko pitkiin ja sitoviin sopimuksiin. Jos yhteistyö on molemmille kannattavaa, niin se jatkuu itsestään.

Usein kysytyt kysymykset

Alla listattuna muutamia useimpia kysymyksiä, joita meiltä on kysytty Google-mainontaan liittyen. Ota meihin rohkeasti yhteyttä, mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi.

Mitä Google Ads-mainonta maksaa?

Google Ads -mainonnassa maksat jokaisesta yksittäisestä klikkauksesta, jonka potentiaalinen asiakas tekee. Suomessa keskimääräinen kustannus per klikkaus on noin yhden euron. Hinnat vaihtelevat huomattavasti eri toimialojen välillä. Myös B2B- ja B2C-segmenteissä hintaerot ovat merkittäviä.

Voimme määritellä ja arvioida toimialasi avainsanojen klikkihinnat ensimmäisessä kartoituspalaverissa. Kartoituspalaveri on ilmainen eikä ole sido sinua mihinkään.

Mitä Google-mainonta on?

Google mainonta on kaikkea sitä mainontaa ja markkinointitoimintaa, joka tapahtuu Google Ads-työkalun avulla. Google Ads on maailman suosituimman hakukoneen eli Googlen oma verkkomainonnan alusta.

Google Ads tarjoaa monia erilaisia mainostyyppejä esimerkiksi hakusanamainontaa (SEA), joka on yksi käytetyimmistä mainosmuodoista.

Mitä Google Ads tarkoittaa?

Google Ads on digitaalinen mainonta-alusta, jolla yritykset tai organisaatiot voivat markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan esimerkiksi Google-hakukoneessa, YouTubessa sekä muissa verkossa sijaitsevissa sivustoissa. Sitä on aiemmin kutsuttu nimillä Google AdWords ja Google AdWords Express.

Kenelle Google-mainonta on tarkoitettu?

Google Ads-mainonta on tehokas vaihtoehto kaiken kokoisille yrityksille tai yhdistyksille, jotka pyrkivät kasvattamaan verkkonäkyvyyttä, tunnettuutta tai myyntiä, toimialasta riippumatta.

B2C-sektorilla tämä useimmiten merkitsee myynnin ja konversioiden lisäämistä, kun taas B2B-yritykset saavat google-mainonnalla yleensä enemmän korkealaatuisia liidejä.

Onko Google Ads ilmainen?

Google Ads on ilmainen alusta, joka on saatavilla selaimella. Se on myös mahdollista ladata sovelluksena mobiililaitteelle, mikä mahdollistaa offline-tilassa työskentelyn sekä joukkomuokkausten tekemisen sujuvasti ja tehokkaasti.

Onko Google-mainonta ilmaista?

Google Ads -alustan käyttöönotto ei maksa mitään, mutta mainoksista ja niiden klikkauksista peritään maksu. Tarkemmin sanottuna mainosten esittäminen verkossa on ilmaista, mutta klikkauksista veloitetaan.

Projekti jo mielessä?
Luodaan se yhdessä